Web Analytics Made Easy - Statcounter

دوشنبه همین هفته خبری مبنی بر توهین سوسن پرور کارگردان و بازیگر نمایش هایلایت منتشر شد. خبری که در محافل تئاتری به سرعت بازتاب پیدا کرد و ما را بر آن داشت تا از چند و چون این ماجرا مطلع شویم.

ایران آنلاین /آنچه در متن این خبر آمده از زنگ خوردن تلفن همراه یکی از تماشاگران در حین اجرای نمایش «هایلایت» حکایت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اتفاقی که بعد از آن به قطع نمایش و برخورد کارگردان اثر منجر شده است. در ادامه این خبر آمده است: برخورد این کارگردان با یک مخاطب که صرفاً مخاطب یک نمایش خاص نیست و سرمایه تئاتر رو به توسعه ایران است می‌تواند زمینه دل‌آزردگی و دوری او از تئاتر شود. آنچه مسلم است این مخاطب دست‌کم تا مدت‌ها از تئاتر دوری خواهد کرد و به نظر می‌رسد دیگر پا به سالن باران نخواهد گذاشت. قطعا او این خاطره تلخ را در دایره ارتباطات خود تعریف خواهد کرد و تصویر هنرمند تئاتر در اذهان بسیاری خدشه دار خواهد شد.

به همین مناسبت سوسن پرور نویسنده، کارگردان و بازیگر نمایش هایلایت در یادداشتی به این اتفاقات و خبر منتشر شده واکنش نشان داد. در این یادداشت آمده است:‌«این جوابیه نیست فقط تشکری است از اعماق دلم از خبرگزاری محترم ایران تئاتر، داستان تحقیری که کردم را خواندم. اگر به عهده خودم گذاشته بودید حقیقی‌تر می نوشتم البته می فهمم برای بزرگ نمایی و بولد کردن قصه مجبور بودید از من ناظمی ترسیم کنید با یک خط کش آهنی در دست و آن ادبیاتی که به آن اشاره کردید و صد البته از تماشاگر هم یک مظلوم به تصویر بکشید.

دست مریزاد که این قصه باعث شد کسی راجع به مخاطب من بنویسد اما ای کاش از اول تر می نوشتید از خرداد ماه که شروع به نوشتن نمایش کردم و با مردم قدم به قدم پیش رفتم، برای مردم نوشتم و برای آنها اجرا کردم هیچ کس مخاطبش را اندازه من دوست ندارد این را اگر می توانید از خود مردم بپرسید که چگونه به حضورشان احترام گذاشته ام.

اما من به قلب تپنده بازیگرم هم احترام می گذارم و شما نگران آن تماشاگر نباشید نه تنها از تئاتر دور نمی شود بلکه طبق صحبتی که با او داشتم به زودی دوباره به تماشای کارم می آید و البته این بار با موبایل خاموش و ای کاش شما هم دوباره به تماشایم بنشینید خیلی از مردم بیش از ۵ بار هم آمده اند شما که نگران مخاطب تئاتر هستید بیایید تا نگرانیهایتان برطرف شود.»/سینما سینما

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۶۳۷۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پارسا پیروزفر، مهران مدیری و الناز شاکردوست رکوردداران روز اول اکران

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، همواره قبل از اکران فیلم‌های سینمایی، تماشاگران بر اساس پیش‌بینی‌های خود نسبت به کیفیت اثر تولید شده و فضاسازی پیشینی که پیرامون فیلم وجود دارد، در روز اول پرده از آن استقبال کرده و به سینما می‌روند. البته استقبال روز اول اکران قطعا ملاک مفیدی جهت ارزیابی اقبال مخاطب به آثار نیست، اما این مولفه می‌تواند از ابعادی قابل توجه باشد.

به گزارش هنرآنلاین، در همین راستا شاه بودیم که فیلم مست عشق در نخستین روز نمایش عمومی خود، یک رکوردشکنی سهمگین از خود به جای گذاشت و توانست با جذب ۵۱ هزار مخاطب، رکورد فروش روز نخست سینما را از آن خود کند.

مجموع فروش این فیلم برای روز نخست، ۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بوده است.

مست عشق در شرایطی به این رکوردشکنی دست یافته که این رکورد طی یک دهه اخیر، در اختیار فیلم ساعت ۵ عصر مهران مدیری بوده است. ساعت ۵ عصر تا ساعت ۲۳:۵۹ دقیقه جمعه ۳۰ تیر ۱۳۹۶، ۴۲ هزار مخاطب داشت و از آنجایی که این فیلم تا ساعت ۴ بامداد روز شنبه، اکران فوق‌العاده داشت، توانست سرجمع ۵۸ هزار مخاطب داشته باشد.

مست عشق در شرایطی این عنوان را در میان آثار یک دهه اخیر از آن خود کرده که احتمالا توانسته رکورد نمایش روز نخست سینمای پس از انقلاب را نیز بشکند که این ادعا با توجه به در دسترس نبودن آمار دقیق تعداد مخاطبان روز نخست فیلم‌های دهه‌های ۶۰ تا ابتدای ۹۰، نمی‌تواند چندان دقیق باشد.

طی یک دهه اخیر، علاوه بر ساعت ۵ عصر، چند فیلم دیگر نیز بوده‌اند که آمار خوبی از خود به جای گذاشته‌اند: فروشنده در روز نخست اکران خود، ۲۵ هزار مخاطب داشت. نهنگ عنبر ۲، ۲۱ هزار مخاطب، ما همه با هم هستیم ۲۹ هزار مخاطب، هزارپا ۲۷ هزار مخاطب، مطرب ۳۵ هزار مخاطب و گشت ۲ نیز ۳۵ هزار مخاطب داشته است.

دو فیلم پرفروش امسال یعنی تمساح خونی و سال گربه نیز به ترتیب در روز نخست نمایش خود، ۱۸ هزار و ۳۱ هزار مخاطب را به سینما کشاندند.

245245

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902764

دیگر خبرها

  • افتتاح گنجینه کیانوش عیاری در موزه سینما/ ۴ فیلم مرمت‌شده از کارگردان روز باشکوه روی پرده می‌رود
  • اعلام آمار فروش سالن‌های دولتی تئاتر
  • «گالیله» یک میلیاردی شد
  • نمایش «گالیله» بیش از ۱ میلیارد تومان فروخت
  • «گالیله» بیش از ۱ میلیارد تومان فروخت
  • بازیگر اخراجی‌ها کارگردان شد
  • پارسا پیروزفر، مهران مدیری و الناز شاکردوست رکوردداران روز اول اکران
  • اهمیت توجه به «مخاطب مردمی» در تئاتر رضوی/ ماجرای علاقه به فوتبال
  • اجرای عمومی تئاتر‌های جشنواره رضوی گامی موثر است/ ماجرای عشقی عجیب
  • اجرای عمومی تئاترهای جشنواره رضوی گامی موثر است/ ماجرای عشقی عجیب