دو خبر تئاتری از حضور دو بازیگر
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۸۴۶۶۴
آناهیتا اقبالنژاد با «آبی مایل به صورتی» به تاتر بازمیگردد.
به گزارش ایسنابه نقل از روابط عمومی نمایش، آناهیتا اقبالنژاد بازیگر پررکار دهههای هفتاد و هشتاد، پس از چهار سال با «آبی مایل به صورتی» به صحنه میآید.
اقبالنژاد آخرین بار سال ۹۲ در نمایش «بیبیبیدل» نوشته نادر برهانیمرند و به کارگردانی آزاده انصاری ایفای نقش کرد بود.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
پیشتر حضور عاطفه رضوی، نسیم ادبی، گیتی قاسمی، بهنام شرفی، محمد هادی عطایی و امین میری در این نمایش قطعی شده بود. همچنین حمیدرضا آذرنگ و اولدوز منصور، گفتار متن نمایش را انجام میدهند.
«آبی مایل به صورتی» تازهترین اثر ساناز بیان است که آذر ماه در تماشاخانه پالیز روی صحنه میرود.
این اثر یک نمایش پژوهشی است که از سال ۹۲ و چهار سال در مرحله میدانی و کتابخانهای در مرحله تحقیق و پژوهش بوده است. نگارش این نمایش در کنار یک تیم پژوهشی و با همراهی نسرین ریاحی پور (پژوهشگر جامعهشناس و انسانشناس) شروع شده است. ساناز بیان پیش از این نمایش «عامدانه، عاشقانه، قاتلانه» را روی صحنه برده بود که در ۲ نوبت در تماشاخانه اکو و تماشاخانه باران روی صحنه رفت و با استقبال مخاطبان و منتقدان مواجه شد.
دیگر عوامل این نمایش عبارتند از: طراح صحنه: رضا مهدیزاده، طراح صدا و موسیقی: شاهین انتظامی، طراح لباس: مهسا عبداللهیان، طراح نور: رضا حیدری، طراح گریم: ماریا حاجیها، طراح پوستر و بروشور: همراز بیان، عکاس، ساخت تیزر و مواد تبلیغاتی: مهیار گودرزی، مشاور رسانه ای: مریم نراقی، تبلیغات مجازی: ایلیا شمس، دستیار کارگردان و برنامه ریز: راحیل مرشدی، منشی صحنه: راضیه اسماعیلی، پژوهشگر: نسرین ریاحی پور و مدیر تولید و مجری طرح: وحید لک
****
رضا عطاران دوشنبه ۲۹ آبان در سالن باران نمایش «هایلایت» به کارگردانی سوسن پرور را افتتاح میکند.
طبق اعلام روابط عمومی این نمایش، سوسن پرور سال ۸۷ در سریال «بزنگاه» و پس از آن در فیلم سینمایی «ردکارپت» به کارگردانی رضا عطاران به ایفای نقش پرداخته بود و قرار است این بازیگر و کارگردان نمایش «هایلایت» را افتتاح کند.
همچنین پوستر این نمایش توسط بابک آببرین طراحی شده است. طرح پوستر نمایش «هایلایت»، تصویری از یک کالیته است که در آرایشگاههای زنانه برای انتخاب رنگمو به کار میرود.
سوسن پرور در این نمایش با نگاهی آسیبشناسانه و با رویکردی کاملا طنازانه به از بین رفتن مفهوم خانواده میپردازد. «هایلایت» روایت زندگی زناشویی چند زن در یک آرایشگاه است و این سوال را مطرح می کند که چرا زندگیهای متاهلی در حال حاضر چندان موفق نیستند؟ چرا میانه راه عشق فراموش میشود، آنها که عاشق هم بودند به هم عادت می کنند و یا اینکه زندگیشان شامل روزمرگی می شود و گذر زمان باعث میشود خوبیهای یکدیگر را فراموش کنند و فقط ایرادهای یکدیگر را ببینند .
«هایلایت» را ریحانه حسنزاده و سوسن پرور نوشتهاند.
دیگر عوامل این نمایش عبارتند از: دستیار کارگردان و برنامهریز: شمیس پورشاهرضایی، منشی صحنه: تینا تمدنی، مدیر تولید: سمیه شوقی، طراح صحنه: امیرحسین اکبرزاده، رضا درویش، طراح لباس: آرزو ذوالفقاری، دستیار لباس: تارا پورشاهرضایی، طراح و مجری گریم: نازنین بابایی، آهنگساز: مهران میرمیری، طراح گرافیک، پوستر و بروشور: بابک آب برین، عکاس: کوروش برزی، بابک آببرین، مدیر فرهنگی و مشاور رسانه: مریم نراقی.
انتهای پیام
منبع: ایسنا
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۸۴۶۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
محمود گبرلو بازیگر شد
به گزارش قدس آنلاین، گبرلو که در سالهای دور تجاربی در عرصههای نمایشی و حضور بر صحنه تئاتر داشته، در صفحهشخصی خود نوشت: عصر چهارشنبهای، آقای شمس دستیار محترم آقای سامان مقدم، تماس گرفتند و درخواست داشتند همان نقشی را که در برنامهها به عنوان مجری سینمایی دارم در قسمتی از سریال افعی تهران داشته باشم. فرمودند سکانسی هست که جناب معادی نقش فیلمسازی دارند که با شما گفتگو کنند. تردید داشتم.،فرمودند شیوه سریال اینگونه است که برخی شخصیتها در نقش خودشان ظاهر میشوند. پذیرفتم صبح جمعهای سر صحنه رفتم. در بدو ورود آقای سامان مقدم که سالها از ایشان خبر نداشتم و بعد جناب پیمان معادی را دیدم. با هر دو سلام و علیک گرمی داشتم. پیمان معادی را در نشستهای خبری جشنواره فیلم فجر دیده بودم ولی فیلمهایش را چه داخلی و چه خارجی دیدهام. برای من یک شخصیت دوست داشتنی هستند. فیلمنامه کافه ستارهاش و بازی در ابد و یک روزش را دوست دارم… متن را تمرین کردیم تا صحنه فیلمبرداری آماده شد. یک تیم حرفهای و مسلط را سر صحنه دیدم؛ بهخصوص استاد غفوری که پشت دوربین جذابیت پر افتخاری داشتند. سامان مقدم برای من همیشه متفاوت بود. به تسلطش به فیلم و سریال اعتماد داشتم. صدسال به این سالها و یک عاشقانه سادهاش را دوست دارم. به پیشینه جمع اعتماد کردم. بدم هم نمیآمد جلوی دوربین یک تیم حرفهای ظاهر شوم. تا شروع ضبط فرصت شد با عزیزان پشت صحنه گپ برنم. معلوم بود تیم باهوش و کاربلدی دورهم جمع شدند. وقتی سریال پخش شد از ساختار جذاب و حرفهایش لذت بردم. بهخصوص در قسمت اول خیلی حرفهای قصه روایت میشود و در قسمتهای بعد با روشنشدن لایههای دیگر کنجاویها برانگیخته میشود… چون خودم نقشی در این سریال دارم از ارایه نظر مثبتم خودداری میکنم ولی وظیفه دارم از همه عزیزان سر صحنه سپاسگزاری کنم. مدیر فیلمبرداری: مرتضی غفوری، مدیر برنامهریزی: علی شمس، مدیر صدابرداری: محمود خرسند، طراح صحنه: کامیاب امینِِعشایری، طراح گریم: ایمان امیدواری، طراح لباس: ندا نصر، مدیر تولید: امیر یمینی و منشی صحنه: دنیا راد و بهخصوص جناب سامان مقدم و جناب پیمان معادی و همچنین سایر عزیزان زحمت کش افعی تهران.
منبع: پایگاه خبری صبا خبر